Om klubben

Lidt om klubben

Begynderroning og frigivelse

Hvert år afholder klubben et Åbent Hus arrangement i april/maj måned, hvorefter der er undervisning af voksne begyndere i maj og juni hver mandag aften, med mulighed for ekstratræning om torsdagen. Klubben stiller visse krav, før man kan ro alene, bl.a. et almindelig godt helbred samt at man kan svømme 600 m. Desuden skal visse sikkerhedsregler opfyldes, således at man kan redde sig selv op i kajakken samt redde sin makker. Derudover skal man have padlet mindst 50 km i alt. Vi afholder et koncentreret ugekursus i løbet af sommeren, hvor man kan lære det samme. Er man frigivet fra anden kajakklub skal man demonstrere, at man opfylder vores klubs sikkerhedsregler.

Børn og Unge (10 til 16 år)

Allerede fra 10-års alderen er der mulighed for at begynde at ro kajak i klubben. Holdet er på vandet om tirsdagen sent på eftermiddagen. Børne/Ungeholdet er på vandet både forår og sensommer og holder kun pause i sommerferien. Klubben har et antal børnekajakker. Der arbejdes meget med lege, entringsøvelser, pagajtag og boldspil.

Kajaklivet i klubben

Klubben afvikler løbende særlige arrangementer og fællesture. Vi har også ’teknik’-aftener, hvor man bliver undervist i at håndtere kajakken. Om foråret er der tradition for at tage med ungdomsafdelingen på overnatningstur til Birkholm, Strynø, Tåsinge eller Langeland. Der bliver arrangeret sommertur for voksne, hvor vi overnatter i telt og udforsker Øhavet eller andre steder i landet.

Gennem hele året er der forskellige arrangementer i klubben. Dels arbejdsdage, hvor vi i fællesskab rydder op, gør rent og reparerer kajakker m.m. Vi benytter gerne lejligheden til at spise sammen, høre foredrag og se billeder fra kajakture, holde julefrokost med hvad dertil hører. Bestyrelsen lægger stor vægt på flere fællesarrangementer og ture og håber, at alle vil hjælpe med til at gøre klubben endnu bedre.